terapia domowa – leniwe ósemki
Miłosz kreśli na kartce, na ścianie, w powietrzu, zabawką „leniwe ósemki”. Twórcą tej metody jest amerykański naukowiec, specjalista od kinezjologii edukacyjnej – Paul Dennison. Dzięki temu ruchowi następuje integracja półkul mózgowych, koordynacja wzroku, rozwija się obwodowe widzenie, w przyszłości mechanizmy czytania.
Techniki wykonania:
– Możemy pokazać dziecku zabawkę i poruszać nią po linii poziomej ósemki, czy znaku nieskończoności.
– Inaczej znak nieskończoności rysujemy bardzo wolno najpierw kilka razy (5-7) ręką dominującą, potem podporządkowaną (tzn., że zaczynamy od tej ręki, którą piszemy), na końcu obiema rękami jednocześnie, zawsze zaczynając rysowanie ósemki od kierunku w lewo, w górę. Podczas wykonywania tego ćwiczenia wzrok zakotwiczony na ręce (rękach), która pracuje.
– Kreślenie kciukiem w powietrzu, płynnym ruchem poziomej ósemki, zaczynając od punktu środkowego na wysokości oczu w lewo.