terapia domowa – rozwój poprzez zabawę
Zestaw plakietek i etykietek posłużył nam do dwóch zabaw:
1. Do kształtowania pojęcia koloru i rozpoznawania koloru oraz segregowania według koloru (żółty do żółtego, zielony do zielonego, niebieski do niebieskiego)
2. Zestaw ten został również wykorzystany do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciągu obrazków. A także do samodzielnego segregowania plakietek w zbiory (miś, auto, piłka)
Tego typu zabawy są celowo organizowane w celu udoskonalenia zdobytych przez syna umiejętności. Miłosz potrafi skoncentrować uwagę na postawionych mu zadaniach, poprawnie je rozumie, potrafi dokonać analizy, wyróżnia i porównuje cechy różnych przedmiotów.
Pamiętam o tym, że Miłosz rozwija się we własnym tempie. Dla dzieci w tym samym wieku różne zabawy mogą być atrakcyjne, łatwe bądź trudne. Dlatego staram się dopasować zabawy do jego upodobań i zdolności, aby nauka była przede wszystkim przyjemna dla syna.