Historia Miłosza - Blog

Góry dla Miłosza

Projekt „Góry dla Miłosza” rusza ponownie!

W 2019 roku po raz pierwszy wyruszyliśmy na szlak w ramach projektu „Góry dla Miłosza”. Wówczas z 6 letnim Miłoszem pokonaliśmy trasę liczącą 137 km z Rabki do Bielska-Białej w ciągu siedmiu dni. Nasz syn został najmłodszym zdobywcą odznaki „Mały Szlak Beskidzki” ustanowionej przez Polskie Towarzystwo Tatrzańskie. Nie wiedzieliśmy wtedy jeszcze o tym, że rodzi się piękna i szlachetna tradycja, którą będziemy pielęgnować, a także dzielić się nią z Wami!

W 2020 roku druga odsłona akcji „Góry dla Miłosza” odbyła się w Słowacji i pokonaliśmy wtedy 100 km granią Tatr Niżnych w ciągu sześciu dni, a w 2021 dotarliśmy do Ukrainy i w ramach trzeciej edycji charytatywnego przejścia podziwialiśmy ukraińskie Karpaty: Marmarosze i Czarnohorę.

W tym roku jedziemy do Rumunii! W sobotę 16 lipca ruszymy na szlak w mieście Borsa i przejdziemy granią góry Rodniańskie i Marmarosze. Cała trasa będzie liczyła około 100 km. Wejdziemy między innymi na najwyższy z nich szczyt Pietrosul Rodnei na wysokość 2303m n.p.m. Przygotowania do każdej takiej wyprawy trwają kilka miesięcy. To nie jest zwykła wycieczka w góry. Będziemy maszerować przez 6 dni, a na trasie nie ma schronisk, osad ludzkich, a więc i sklepów. Poza tym to wyprawa z dzieckiem, które zmaga się z mózgowym porażeniem dziecięcym i musimy być przygotowani na wszystko. Cieszymy się bardzo, że po raz kolejny możemy spędzić razem czas, doświadczając i ucząc się nawzajem, dzięki tej wyprawie chcemy jak co roku pozyskać środki na dalsze leczenie i rehabilitację Miłosza, pomóc mu w walce o samodzielność, w zdobywaniu nowych umiejętności. To także walka z wykluczeniem społecznym, które dotyka nas coraz mocniej. Niestety nasz syn przez swoją niepełnosprawność nie może w pełni uczestniczyć w życiu społecznym. Ale za to w górach radzi sobie doskonale! To wtedy ma okazje pokazać na co go stać i jakim jest twardzielem! W tym celu uruchomiliśmy zbiórkę charytatywną dla naszego syna na zrzutka.pl Jego postępy, formy terapii i wydatki z tym związane można śledzić na bieżąco na naszym blogu. Dołóż swoją cegiełkę i Ty!

Dziękujemy jednocześnie wszystkim ludziom dobrego serca, którzy rokrocznie przyczyniają się do wsparcia tej wspaniałej akcji.